Αρχική

Πυρκαγιές στον Έβρο- Τρόποι διαχείρισης και καλές πρακτικές από το ΓΕΛ Σουφλίου

Οι σχετικές δράσεις εντάσσονται στον άξονα των σχέσεων μεταξύ μαθητών/τριών αλλά και των σχέσεων των μαθητών/τριών με τους εκπαιδευτικούς της σχολικής μονάδας. Η συνειδητοποίηση της κοινής μοίρας που αναγκαστήκαμε όλοι μας να αντιμετωπίσουμε έκρινε και τη φύση των δράσεων που σχεδιάστηκαν σχετικά με την πρόληψη, αποδοχή και διαχείριση καταστροφικών φυσικών φαινομένων, όπως οι πυρκαγιές του Αυγούστου 2023. Έτσι, το σύνολο των εκπαιδευτικών της μονάδας επιμορφώθηκε  από τους έγκριτους επιστήμονες του ειδικού προγράμματος για τις πληγείσες περιοχές του Έβρου και της Θεσσαλίας του Tipping Point και στη συνέχεια ενθάρρυνε την ενεργό συμμετοχή των μαθητών/τριών στις σχετικές δράσεις. Πραγματοποιηθήκαν συνεδρίες με ψυχολόγο για  την έκφραση και διαχείριση των συναισθημάτων που προκύπτουν μετά από μια τέτοια δοκιμασία, τη σπουδαιότητα της πρόληψης αλλά και τον συλλογικό τρόπο οργάνωσης της κοινότητας σε εθελοντική βάση που δημιουργεί το αίσθημα της ασφάλειας και της από κοινού διαχείρισης του προβλήματος. Ας μην ξεχνάμε, ότι η κλιματική αλλαγή ως πραγματικότητα που αρχίζει να επηρεάζει την καθημερινότητα όλων μας, εκτός των άλλων, φέρει και αποτύπωμα στην ψυχολογία των ανθρώπων, κάτι που θα ληφθεί πολύ σοβαρά υπόψη εκ μέρους του σχολείου κατά τον σχεδιασμό των δράσεων της επόμενης σχολικής χρονιάς.    

  1. Συμμετείχαν στο ”Πρόγραμμα Υποστήριξης μαθητών/τριών στις πληγείσες περιοχές του Νομού Έβρου» του εκπαιδευτικού προγράμματος The Tipping Point , κατά το οποίο έλαβαν μέρος  σε συνεδρίες με ειδικούς επιστήμονες ψυχολόγους, δασολόγους και περιβαλλοντολόγους. Πιο συγκεκριμένα ενημερώθηκαν σχετικά με την πρόληψη της καταστροφής και την τεράστια σημασία που αυτή έχει, την ψυχολογική και πρακτική διαχείριση της επόμενης μέρας καθώς και τη σπουδαιότητα της συλλογικής, εθελοντικής οργάνωσης και συνεργασίας σε επίπεδο κοινότητας πριν την καταστροφή . Στο τελικό στάδιο της υλοποίησης της δράσης οι μαθητές/τριες εργάστηκαν σε επιμέρους ομάδες και δημιούργησαν μια αφίσα με το σχέδιο δράσης για το σχολείο και την κοινότητα ενώ έγιναν οι ίδιο/ες πολλαπλασιαστές της  γνώσης που αποκόμισαν στην ευρύτερη, τοπική κοινότητα

2. Σε ειδική έκδοση της εφημερίδας ΤΟ ΒΗΜΑ, κατέγραψαν σκέψεις, συναισθήματα ακόμα και ποιήματα που εμπνεύστηκαν για αυτήν την πρωτόγνωρη εμπειρία https://www.tovima.gr/category/mathitikes-efimerides/soufli/

jkl

3. Συμμετείχαν σε βιωματική δράση σε συνεργασία με εκπροσώπους του Πυροσβεστικού Κλιμακίου Σουφλίου οι οποίοι τους έδωσαν πληροφορίες και συμβουλές σημαντικές για την πρόληψη και αποφυγή πυρκαγιάς  και  την ενδεδειγμένη συμπεριφορά σε διάφορες περιπτώσεις φωτιάς μέσα στο σχολείο, στο σπίτι ή στο φυσικό περιβάλλον,  ενισχύοντας τα λεγόμενά τους με πλούσιο οπτικοακουστικό υλικό. Πραγματοποιήθηκε έμπρακτη παρουσίαση χρήσης πυροσβεστήρα , με ενεργό συμμετοχή των μαθητών/τριών.

eikona teliko teliko

 

4. Οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές ευαισθητοποιημένοι πάνω στις συνέπειες της πύρινης λαίλαπας για το Δάσος της Δαδιάς που αποτελεί πηγή ζωής για όλους τους κατοίκους της περιοχής κατασκεύασαν φωλιές για μικροπούλια, οι οποίες τοποθετήθηκαν στο δάσος της Δαδιάς, συμβάλλοντας στο ξαναζωντάνεμά του. Ενημερώθηκαν και καθοδηγήθηκαν  καθ’ όλη τη διάρκεια της δράσης από την  κα Σκαρτσή Δώρα, δασολόγο, υπεύθυνη της Εταιρείας Προστασίας Βιοποικιλότητας Θράκης και τον  κο Armindo Veiga, βιολόγο- εθελοντή, μέλος του Ευρωπαϊκού Σώματος Αλληλεγγύης (European Solidarity Corps).

eikona teliko teliko fwlies

 

Λαμβάνοντας υπ΄ όψη τις δράσεις του ΓΕΛ ΣΟΥΦΛΙΟΥ, θα ήταν ωφέλιμο να πραγματοποιήσουν κάποιες αντίστοιχες και άλλα σχολεία για ανάλογα θέματα. 

  • Προβολές: 76

Επικοινωνία

MapΕρμού 1, 68400, Σουφλί

phone 2554022294

fax 2554022294

email mail@lyk-soufl.evr.sch.gr